Facility Management w nowym świetle

Co mówi raport o stanie usług FM w Polsce?

Zbigniew Mazurek

wiceprezes Polskiej Rady Facility Management, właściciel firmy doradczej MENPRESA

Otwórz BIO Autora
51

Z raportu o stanie usług FM w Polsce wynika, że pod koniec roku 2022 wartość usług FM została oszacowana na
134,2 mld PLN,
co stanowi blisko 5% całego Produktu Krajowego Brutto.

Liczba pracowników pracujących w tej branży została oszacowana na ok. 880 tys. osób,
co stanowi nieco ponad 5% całego rynku pracujących w Polsce.

52

Każdy odbiorca usług FM jest inny, każdy prowadzi swoją działalność podstawową i każdy ma swoje biznesowe cele. Firma zajmująca się produkcją na dalekich przedmieściach mniejszego miasta wojewódzkiego i zarządca budynku biurowego w centrum Warszawy mają różne potrzeby i wymagania. Jednak jeśli są one spójne z długoterminowymi celami strategicznymi każdej z tych firm i jako takie są przekazane dostawcy usług FM, to Facility Management potrafi w odpowiedni sposób wesprzeć każdą z tych firm i ułatwić osiągnięcie tych celów.

Zbigniew Mazurek
53

Witajcie,

spieszymy z informacją, iż najnowszy raport o stanie rynku FM za rok 2022 jest już dostępny. Możecie pobrać bezpłatnie skróconą wersję zawierająca najważniejsze informacje rynkowe, wraz z listą blisko 100 największych dostawców z rynku usług FM w Polsce!

Jeśli natomiast interesuje Was rozszerzona wersja zawierająca informacje o kondycji poszczególnych firm - zapraszamy do zakupu i wsparcia działalności badawczej naszego szanownego wiceprezesa Zbyszka Mazurka i jego firmy Menpresa!

Uwaga - to jedyna krajowa, tak rzetelna i oparta na danych pochodzących z KRSu analiza, obrazująca faktyczny, a nie deklaratywny stan rynku. Mówię to z pełnym przekonaniem. Drugiej takiej pozycji na rynku po prostu nie ma.

Dla niewtajemniczonych dodam, że to również kapitalny materiał do analiz wewnętrznych dla wszystkich zamawiających, planujących swoje przyszłe współprace i modelujących procesy oraz usługi w oparciu o silnych dostawców.

Krzysztof Kogut,
prezes Polskiej Rady
Facility Management

54

Jakie korzyści
niesie ze sobą strategiczny FM?

Nowoczesne podejście do FM traktuje je jako strategiczne narzędzie, które może znacząco przyczynić się do osiągania celów biznesowych. A wśród korzyści płynących z wdrożenia tak rozumianego FM można odnaleźć:

  • Wzrost efektywności działalności podstawowej: FM wspiera, usprawnia i ułatwia procesy zachodzące w organizacji, tak aby przebiegały one bez zakłóceń, co przekłada się na wzrost produktywności i konkurencyjności
  • Zwiększenie komfortu pracy i poprawę bezpieczeństwa: FM dba o komfort i ergonomię stanowisk pracy, co wpływa na morale i motywację pracowników oraz zapewnia bezpieczne warunki pracy i chroni przed różnego rodzaju zagrożeniami
  • Optymalizację kosztów: FM pozwala na racjonalizację wydatków operacyjnych firmy, a także na identyfikację potencjalnych oszczędności
  • Wzmocnienie wizerunku firmy: Profesjonalne zarządzanie obiektami i utrzymanie infrastruktury, dbałość o bezpieczeństwo i komfort pracowników, wdrażanie ekologicznych rozwiązań i wykorzystywanie nowoczesnych technologii budują pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów i partnerów
  • Zwiększenie komfortu pracy i poprawę bezpieczeństwa: FM dba o komfort i ergonomię stanowisk pracy, co wpływa na morale i motywację pracowników oraz zapewnia bezpieczne warunki pracy i chroni przed różnego rodzaju zagrożeniami
  • Optymalizację kosztów: FM pozwala na racjonalizację wydatków operacyjnych firmy, a także na identyfikację potencjalnych oszczędności
  • Wzmocnienie wizerunku firmy: Profesjonalne zarządzanie obiektami i utrzymanie infrastruktury, dbałość o bezpieczeństwo i komfort pracowników, wdrażanie ekologicznych rozwiązań i wykorzystywanie nowoczesnych technologii budują pozytywny wizerunek firmy w oczach klientów i partnerów.

55
Zarządzanie

Zobacz, co o stanie polskich usług FM przeczytasz w corocznym raporcie autorstwa Zbigniewa Mazurka, wiceprezesa Polskiej Rady Facility Management i właściciela firmy doradczej z zakresu facility management, MENPRESA.

56