Obecna nieprzewidywalność jest na tyle duża i trwamy w niej już tak długo, że coraz częściej zastanawiamy się, czy tworzenie prognoz ma dziś jeszcze znaczenie dla uczestników rynku. Liczy się działanie tu i teraz, a rozmowy o przyszłości schodzą na dalszy plan.
Krzysztof Kogut
Redaktor Naczelny magazynu OBIEKTY
Tomasz Łuczak
współzałożyciel CleanMode.pl, certyfikowany Trener sprzątania PIGC. Wieloletni praktyk i pasjonat branży
Członek Zarządu Clean Mode Sp. z o.o. – platformy szkoleniowej dot. profesjonalnego utrzymania czystości. Certyfikowany trener, ekspert Forum Czystości oraz przewodniczący komisji ds. edukacji przy Polskiej Izby Gospodarczej Czystości. Praktyk z kilkunastoletnim stażem w zarządzaniu procesami utrzymania czystości. Perfekcjonista i kreator nowych standardów. Prywatnie mąż i tata dwójki dzieci, którego powołaniem jest zmienianie świata na lepszy.
Wstępniak
Nowy rok rozpoczyna się oczekiwaniem na odwilż w naszym świecie biznesowym. Czekamy na nowe transakcje i sygnały poprawy aktywności inwestorów. Choć w branży obsługi nieruchomości trwa obecnie bardzo intensywny czas, to jednak zarówno geopolityka, jak i sytuacja ekonomiczna kraju wciąż budzą duży niepokój.
Styczeń i luty to nie najlepszy okres do budowania prognoz. Zresztą te są coraz bardziej nieuchwytne i nieprzewidywalne. Dlatego coraz bardziej oczekujemy konkretnych decyzji, działań i rozwiązań, które umocniłyby nas na zajmowanych stanowiskach.
Cieszą informacje o odblokowaniu środków z KPO czy spadającej inflacji, martwi natomiast sytuacja na Ukrainie oraz trudniejszy moment na rynku pracowników.
Myślę jednak, że obecna nieprzewidywalność jest na tyle duża i trwamy w niej już tak długo, że coraz częściej zastanawiamy się, czy tworzenie prognoz ma dziś jeszcze znaczenie dla uczestników rynku. Liczy się działanie tu i teraz, a rozmowy o przyszłości schodzą na dalszy plan, pomimo dużych wyzwań, przed jakimi stoimy w obliczu transformacji energetycznej, podnoszenia efektywności operacyjnej i obniżania kosztów.
Jednak pozytywne sygnały płyną z wielu stron i warto, abyśmy skupiali się właśnie na tym, co może przynieść pozytywne zmiany. Gdy tylko nastanie wiosna, nastroje się ustabilizują, otwierając przed nami nowe perspektywy i dostarczając świeżych inspiracji.
Tymczasem zapraszam do lektury tego wydania poświęconego tematowi dobrostanu psychicznego, w którym skupiamy się na nim nie tylko w perspektywie rynku, lecz także – a może przede wszystkim – na tym, co tworzy nastroje w branży.
Życzymy miłej lektury!
Spis treści
Wstęp
Okiem redakcji
Zaufać zdrowym emocjom
Ożywienie na horyzoncie
ESG
Motywacja i mobilizacja
Sprawdź energię
Planując budżet na ESG
Obiekty
Zielone pagórki Diuny
Rynek magazynowy w pigułce
Certyfikacja, bezpieczeństwo i ekologia
Zarządzanie
Inwestowanie z nową perspektywą
Potrzeby w świetle jupiterów
Zrozumieć misję Facility Management
Nie samą optymalizacją rynek żyje
Sens referencji w FM
ESG w natarciu
Więcej niż administracja
Human Centric
Inwestycja w doświadczenia
Włącz uważność
Usługi i technologie
Godna prezentacja w nowej generacji obiektów
Załatać luki w prosty sposób
Wizja lokalna – poradnik dla zamawiających
Odpowiedzi na wyzwania 2024
Deska kreślarska
Surowa forma, ekspresyjność wyrazu
Biblioteki z marzeń i snów
Dodatek specjalny
Ewolucja miejsca pracy
Przegląd branżowy — usługi fit out
REDAKCJA
Magazyn „Obiekty”
BUSINESS LINK MARATON
ul.Królowej Jadwigi 43
61-871 Poznań
redakcja@media.obiekty.org
Miesiąc wydania: lipiec 2024
WYDAWCA
GROND MEDIA
ul. Bystra 8b
61-366 Poznań, Wielkopolskie
NIP: 606-00-25-515
KONTAKT DO REDAKCJI
DZIAŁ REDAKCYJNY MAGAZYNU
KRZYSZTOF KOGUT
Redaktor naczelny
krzysztof.kogut@obiekty.org
tel. 608 852 900
ANGELIKA MAJKUT
redaktor prowadząca magazynu „Obiekty”
tel. 533 550 259
angelika.majkut@obiekty.org
DZIAŁ HANDLOWY
BARTŁOMIEJ JĘCHOREK
Partner ds. rozwoju biznesu
bartek.jechorek@obiekty.org
tel. 537 257 899
SEBASTIAN PIERZGALSKI
Partner ds. relacji biznesowych
sebastian.pierzgalski@obiekty.org
tel. 537 254 940
DZIAŁ REDAKCYJNY PORTALU
Alicja Preus-Kogut
alicja.preus@obiekty.org
Natalia Łuczak
redakcja@media.obiekty.org
Projekt graficzny
Łukasz Pawluczuk